pondělí 27. června 2016

Ciao Italia!

Stejně jako v příběhu, ve kterém jsem se sbalila a odjela pracovat do Alp, jsem se i tentokrát ocitla v situaci, kdy jsem přestávala dělat krůčky dopředu, ale jenom jsem čekala na místě, doufajíc, že se vše vyřeší samo, zase.



Po zimní sezóně v Rakousku jsem měla dva měsíce volna a za tu dobu se snažila smířit s tím, že se vrátím i na letní sezónu. Ve chvíli, kdy jsem si řekla, že to zvládnu, vydělám si tam a vymyslím, co bych chtěla dělat dál, jsem se dozvěděla, že už nepotřebují člověka, který jim tam dělal všechno to, co nikdo jiný dělat nechtěl. Ze začátku jsem cítila příval radosti, že to skončilo. Celou dobu mi osud naznačoval, že tam nemám být a teď je to konečně za mnou. Už jen udělat tlustou čáru a vzít to jako jednu z nejcennějších zkušeností, které jsem dosud zažila, jako posilnění osobnosti, ale nepřežívat tam ode dne ke dni, jestli se náhodou něco nezmění.

Na druhou stranu ale přišla otázka "co teď?!". Zkusit si  najít práci v jiné alpské vesničce, najít si práci doma, při které bych mohla cestovat nebo odejít zase někam jinam? Vrátila jsem se do Rakouska pro věci a strávila tam týden, což mě přesvědčilo o tom, že mě to tam uzavírá a zastavuje můj osobní růst. S návratem zpátky domů už jsem musela nějak zakročit. Zoufalá, netušíc co přijde, jsem šla na pracovní úřad. Hluboko uvnitř mi instinkt říkal, že už jsem jenom kousíček od nového začátku.

Po vyplnění všech papírů a půlhodinovém pokecu s bývalou spolužačkou, která seděla za přepážkou jsme šly s mamkou obhlídnout město, jestli mi přece jen něco necvrnkne do nosu. Pro ten den už jsem to chtěla zabalit, ale ještě jsme šly pozdravit mamky kamarádku, jejíž sestra vlastní několik hotelů a apartmánů v Itálii. Slovo dalo slovo a večer mi volala, jestli bych druhý den večer nemohla odjet. Tak spontánní jsem tedy nebyla, protože jsem to usmlouvala až na další týden.

Osm dní na to jsem seděla v autobuse, aniž bych věděla, co tam budu dělat, v jakém hotelu, s jakými lidmi, nic. Zvyklá na určité hotelové poměry sousedního státu, jsem po příjezdu dostala celkem facku. Měla jsem dělat barmanku, když pořádně neumím otevřít ani plechovku od Coly. Po prvních dnech, kdy jsem byla rozhodnutá vrátit se domů, nastal zlom. Překopala jsem si to v hlavě a začala jsem být jednoduše vděčná.

Rozhodla jsem se vžít do role, která mi byla přidělena. Každý týden přijede skupina lidí a v každé se najde pár jedinců, ke kterým si najdu cestu, se kterými je jednoduché si hodiny povídat a těžké se loučit. Zamilovala jsem si moře, plavání v něm, slunění u něj a procházky kolem něj. Slečna delegátka je mojí šéfovou a zároveň člověkem, se kterým si můžu o všem možném popovídat nad sladkou zmrzlinou nebo osvěžujícím letním drinkem.

Spousta lidí nemůže uvěřit, že tu opravdu chci zůstat celou letní sezónu. V tropických dnech tu běhat kolem hostů a ponechat si úsměv na tváři. Někteří mě předem litují, jiní mi div nechtějí složit poklonu, ale já mám své cíle. Nehledat důvody, proč bych měla být nespokojená, ale důvody, abych to tu milovala. Chci si tu na plno vychutnat další splněný sen, kterým bylo pracovat u moře.  Chci si tady vyčistit hlavu a vymyslet další životní krok. Chci si na začátku podzimu říct "zvládla jsem to".

Není to vůbec takové, jaké jsem si to malovala, jakože budu pracovat pár hodin denně, věčně se válet na pláži a večer se opíjet se sexy Italy. Vlastně mi to dává i víc. Už teď, po teprve dvaceti dnech cítím, jak se moje osobnost dostává dál, učím se nové věci, získávám kontakty, buduji srdečnost k lidem a mimo jiné i zlepšuji svou fyzičku a dávám barvu své bledé tváři.

Došlo mi, že tu nejsem proto, aby se splnila jakási má očekávání, ale abych z téhle příležitosti, která mi dává možnost ta očekávání vyplnit vlastní silou, vytěžila maximum.

17 komentářů:

  1. Wow, pěkně jsi to napsala! Itálie, to musí být paráda.. :-) věřím, že makáš až z tebe teče (ale věř, že to je i v našich krajích, ačkoliv tady je přece jen asi o něco méně stupňů..ale zase žádné moře na ochlazení!), ale i tak, možnost být blízko moře, blízko všech těch italských dobrot! No, musí to být parádní zkušenost! :)
    Líbí se mi, jak o tom píšeš. Že cítíš, že tě to někam posune a vytěžíš z toho maximum. Jde poznat, že to nejsou jen plané řeči, ale že to tak doopravdy myslíš. Myslím, že Ti to dá hodně... :) Užívej si to tam... ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Hrozně se mi líbí, jak jsi článek ve zkratce shrnula, protože to je ten nejlepší způsob toho, jak mohl zapůsobit, za což jsem upřímně strašně ráda :). Pravdou je, že to moře je asi to numero uno proč tu jsem :).

      Vymazat
  2. Krásný článek, musím souhlasit s miss nothing, že jsi to opravdu krásně napsala. Itálie musí být skvělá a rozhodně tě za to obdivuji, že tam zůstáváš, myslím, si že je to super zkušenost. Já měla dva roky bratrance v Egyptě a pak co mi říkal, mě zaujalo, jsou to pak zážitky a zkušenosti na celý život. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! Mám opravdu radost, že se článek líbí :)! Ta cizina je taková škola života a Egypt, to si vůbec zaslouží ohromnej obdiv :), tam bych se já bála jet i na dovolenou :D.

      Vymazat
  3. Pěkně napsáno. :) Já ještě nikam pracovat jet nemůžu, ještě na to nemám věk, ale určitě se na to chystám. :) Přeji hodně trpělivosti a síly, aby to všechno zvládla a alespoň trochu si to tam užila. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Určitě je to skvělá zkušenost a alespoň jednou by člověk měl vycestovat na nějakou delší dobu :). Já tobě přeji, aby ses jednou dostala na nějaké pohádkové místo a dalo ti to co nejvíc :).

      Vymazat
  4. Wow, napsala jsi to perfektně - věřím, že to musí být pěkná dřina, ale opět je to období života, které tě strašně moc posune dál :) Hodně štěstí, sexy Italů a dobře udělaných koktejlů ;)

    Diary of M

    OdpovědětVymazat
  5. Krásně napsáno, určitě to musí být skvělá zkušenost a Itálie a krásná, mám to tam strašně ráda :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, určitě se z toho všeho tady skvělá zkušenost stane :).

      Vymazat
  6. Skvělý! Na opíjení se na pláži se sexy Italy určitě taky ještě dojde!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)! Před pár dny už došlo na opíjení se na pláži bez Italů a taky to byla dokonalá noc :D.

      Vymazat
  7. Skvěle napsané! A super, žes tam jela!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)! I když teď po téměř dvou měsících už se dívám na situaci trochu jinak :D.

      Vymazat
  8. Každá zkušenost je dobrá a já smekám před každým, kdo se odhodlá pro něco takového. Ať se ti tam daří!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)! Nečekala jsem, že ty zahraniční zkušenosti budou stát až tolik sil :D.

      Vymazat